Kontakt

Władze gminy

Burmistrz

Funkcję  Burmistrza Kisielic pełni Pani Beata Lejmanowicz
Tel. (55) 2785500

Burmistrz jako organ wykonawczy Gminy oraz jako kierownik Urzędu wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych przepisach określających obowiązki Burmistrza, w tym uchwałach i wytycznych Rady.

Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz oraz prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy,
  • wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  • wydawanie zarządzeń w sprawach należących do jego kompetencji, w tym przepisów porządkowych,
  • zapewnienie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
  • składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem działalności Gminy,
  • zapewnienie opracowania projektów uchwał Rady oraz ich wykonanie,
  • realizowanie budżetu Gminy,
  • przedkładanie Radzie sprawozdań z wykonania uchwał i ze swojej działalności lub raportów o stanie gminy,
  • udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady,
  • reprezentowanie Gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
  • zapewnianie terminowego załatwiania spraw w Urzędzie, w tym skarg i wniosków zgłaszanych przez obywateli, przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
  • zapewnianie realizacji uprawnień obywateli dotyczących dostępu do informacji publicznej,
  • zapewnianie ochrony informacji niejawnych przetwarzanych, przekazywanych i przechowywanych w Urzędzie,
  • realizowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie zapewniającej skuteczne wykonywanie zadań przez Urząd,
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i innych osób, 
  • współdziałanie z organami sołectw w wykonywaniu przez nich zadań, w tym z zakresu administracji publicznej (m.in. poboru należności podatkowych),
  • zapewnianie warunków organizacyjno-prawnych i materialno-technicznych działania Urzędu, funkcjonowania Rady i jej komisji oraz organów sołectw,
  • sprawowanie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
  • wykonywanie funkcji szefa Obrony Cywilnej Gminy i przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa należących do kompetencji Burmistrza
Więcej o  kompetencjach Burmistrza Kisielic w Statucie  Gminy Kisielice i Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego.

Partnerzy

  • Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w Kisielicach
  • eUrząd Skarbowy
  • PROW 2014 2020 logo kolor
  • Rozwój Polski Wschodniej
  • Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
  • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
  • Biblioteka Narodowa
  • Legimi
  • Szukam Książki
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • Fundacja Aktywnej Rehabilitacji
  • Innowacyjna Gospodarka
  • Kapitał Ludzki
  • Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
  • Związek Powiatów Polskich