Burmistrz
Publikacja:
| Zmiana:
Funkcję Burmistrza Kisielic pełni Pani Beata Lejmanowicz
Tel. (55) 2785500
Burmistrz jako organ wykonawczy Gminy oraz jako kierownik Urzędu wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych przepisach określających obowiązki Burmistrza, w tym uchwałach i wytycznych Rady.
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz oraz prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- wydawanie zarządzeń w sprawach należących do jego kompetencji, w tym przepisów porządkowych,
- zapewnienie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem działalności Gminy,
- zapewnienie opracowania projektów uchwał Rady oraz ich wykonanie,
- realizowanie budżetu Gminy,
- przedkładanie Radzie sprawozdań z wykonania uchwał i ze swojej działalności lub raportów o stanie gminy,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady,
- reprezentowanie Gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
- zapewnianie terminowego załatwiania spraw w Urzędzie, w tym skarg i wniosków zgłaszanych przez obywateli, przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- zapewnianie realizacji uprawnień obywateli dotyczących dostępu do informacji publicznej,
- zapewnianie ochrony informacji niejawnych przetwarzanych, przekazywanych i przechowywanych w Urzędzie,
- realizowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie zapewniającej skuteczne wykonywanie zadań przez Urząd,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i innych osób,
- współdziałanie z organami sołectw w wykonywaniu przez nich zadań, w tym z zakresu administracji publicznej (m.in. poboru należności podatkowych),
- zapewnianie warunków organizacyjno-prawnych i materialno-technicznych działania Urzędu, funkcjonowania Rady i jej komisji oraz organów sołectw,
- sprawowanie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
- wykonywanie funkcji szefa Obrony Cywilnej Gminy i przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa należących do kompetencji Burmistrza
Więcej o kompetencjach Burmistrza Kisielic w Statucie Gminy Kisielice i Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego.