Sekretarz Gminy
Publikacja:
| Zmiana:
Funkcję Sekretarza Gminy pełni Pani Małgorzata Podogrodzka
Tel. (55) 2785500 wew. 503
Burmistrz może powierzyć Sekretarzowi prowadzenie spraw Gminy w swoim imieniu. Sekretarz zastępuje Burmistrza w czasie jego nieobecności i nieobecności Zastępcy Burmistrza
Do zadań Sekretarza należy w szczególności::
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji i zapytań radnych,
- nadzór nad realizacją działalności kontrolnej w Urzędzie, w tym prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych i wewnętrznych w Urzędzie,
- prowadzenie zadań z zakresu kontroli zarządczej,
- organizowanie i nadzór nad zapewnieniem terminowego i prawidłowego przygotowania przez pracowników Urzędu materiałów na sesje Rady,
- inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań zawartych w uchwałach Rady i w budżecie Gminy,
- udzielanie radnym wszelkiej niezbędnej pomocy w związku z wykonywaniem przez nich funkcji radnego,13
- przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i decyzji,
- nadzór nad organizacją i przeprowadzeniem wyborów i referendów w Gminie,
- organizowanie, koordynowanie i nadzór spraw związanych ze sprawozdawczością i spisami statystycznymi,
- realizacja przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym opracowywanie i przekazywanie informacji publicznych w formie elektronicznej do Biuletynu Informacji Publicznej oraz koordynowanie zadań nad urzędowym publikatorem teleinformatycznym (BIP);
- nadzór nad archiwum zakładowym,
- przygotowywanie propozycji do projektów programów rozwoju Gminy,
- współuczestniczenie w przygotowywaniu wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację zadań Gminy,
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjami społeczno-politycznymi i stowarzyszeniami;
- wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych,
- koordynowanie zadań związanych z sporządzaniem corocznego raportu o stanie gminy,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,
Więcej o kompetencjach Burmistrza Kisielic w Statucie Gminy Kisielice i Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego.